Miksi painonnosto?

Jokainen meistä tarvitsee arjessaan lihasvoimaa. Hyvä lihaskunto ehkäisee luuston ja nivelten vaurioita ja helpottaa painonhallintaa. Lihaskuntoharjoittelu oikaisee myös ryhtiä ja helpottaa kipuja ja kolotuksia, kun kropan tukena on vahvat lihakset.

Painonnostossa kehität lihasvoiman lisäksi kimmoisuutta, tasapainoa ja liikkuvuutta. Lisäksi harjoittelu nostaa mukavasti sykettä, kun isot lihasryhmät tekevät töitä. Painonnostossa lihaksisto kehittyy sopusuhtaisesti, samoin muut fyysiset ominaisuudet ja tästä syystä se on myös mitä mainoin apuharjoitusmuoto kaikkien urheilulajien harrastajille.  

Painonnostossa pyritään nostamaan tanko levypainoineen ylös suorille käsille. Nostotekniikkoja painonnostossa on 2: tempaus ja työntö. Nostotekniikan omaksuminen on painonnoston tärkein taito. Tekniikkakursseillamme opit oikean ja turvallisen nostotavan. Tekniikkaharjoittelu aloitetaan harjanvarrella ja painoja lisätään mukaan harjoitteluun, kun harrastajan nostotekniikka sen sallii. Kurkkaa siis tulevat kurssit ja lähde rohkeasti mukaan! Alkuun pääset joustavilla vaatteilla ja kovapohjaisilla kengillä.


YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.